Având în vedere faptul că vechiul manual de identitate al companiei a fost elaborat în anul 2005, actualizarea acestuia a fost inclusă ca obiectiv strategic în programul de activitate al C.N. Loteria Română S.A. pentru anul 2023, în concordanță cu noile tendințe din piața jocurilor de noroc, inclusiv repoziționarea Loteriei Române în raport cu concurența și nevoile clienților.
Astfel, pentru realizarea noului manual de indentitate, Compania Națională Loteria Română S.A. în conformitate cu prevederile legale în domeniul achizițiilor publice a încheiat un contract de prestări servicii cu S.C. RUSU & BORȚUN CONSULTANȚĂ S.R.L.
Criteriul de selecție al prestatorului l-a constituit prețul cel mai mic ofertat cu obligația îndeplinirii condițiilor privind experiența similară, numărul minim de experți, studiile și calificările. Achiziția s-a realizat prin intermediul SICAP, fiind una publică și transparentă.
Contractul încheiat la o valoare de 250.000 lei plus TVA a avut ca obiect actualizarea manualului de brand, iar printre pricipalele activități prestate de către S.C. RUSU & BORȚUN CONSULTANȚĂ S.R.L. menționăm următoarele: poziționarea de brand, misiunea companiei, realizare sigla, elaborare paleta coloristică/proporții culori (principale, secundare, derivate, neutre), aplicare și modalități de aplicare pe fundal, pe imagine (multicolor, policromie, monocolor, raster, non raster), caractere de literă de bază, complementare, fonturi principale, fonturi secundare, ierarhie fonturi, mărime fonturi (corp de literă), tipizate antet A4 (orientare: portrait (portret) sau landscape (vedere), cărți de vizită ș.a., jocuri loteristice, sportive, interactive, sigle jocuri (loto 6/49 și noroc, joker și noroc plus, loto 5/40 și super noroc, pronosport, prono-s, loz), reguli sigle jocuri: elemente simbol, descriptor în cifre și în litere, culori sigle jocuri, proporții culori (principale, secundare, derivate, neutre) și modalități de aplicare: pe fundal, pe imagine (multicolor, policromie, monocolor, raster, non raster, imagine corporație, imagine produce, compoziția imaginii, dimensiuni și paginare; dimensionare siglă pe formate uzuale de paginare, comunicare corporate, comunicare produse: rezultate și omologări trageri, afiș, flyer, banner, mesh ș.a., reguli cu privire la documentele oficiale, tipizate electronice: antet A4, email, carte de vizită electronică, prezentare PPT: paginare slide/titlu/subtitlu/mesaj principal/mesaj secundar/imagini, sucursale zonale / puncte de lucru: signaletică sedii, puncte de vânzare (agenții loto), design agenție loto: concept agenție loto, exterior: semne luminoase generice, vitrina exterioară, interior: simulări interior – spații info (afișare informații generale, rezultate și alte anunțuri), spații de joc, propuneri mobilier și corpuri de iluminat în zona/zonele de joc, vitrina interioară, zona de afișaj promovare/reclamă cu caracter permanent/temporar.
După cum se poate observa mai sus, realizarea siglei de către prestator a reprezentat doar o mică fracție din obiectul contractului.
Referitor la originalitatea elementelor care sunt cuprinse în cadrul manualului de brand vă comunicăm faptul că în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are responsabilitatea originalității și caracterului distinctiv al propunerilor grafice și textuale înaintate.
Biroul Comunicare