1. Termeni și condiții
1.1. Prevederi generale
1.2. Contul de utilizator
2. Încasarea contravalorii biletelor/plata câștigurilor
2.1 Încasarea contravalorii biletelor
2.2 Plata câștigurilor
3. Angajarea răspunderii
4. Securitate
5. Soluționarea reclamațiilor
1. Termeni și condiții
Bine ați venit pe site-ul bilete.loto.ro.
1.1. Prevederi generale
Minorii nu se pot înregistra și nu pot utiliza serviciile site-ului Loteriei Române, bilete.loto.ro.
Sunt interzise, conform legii, participarea salariaţiilor C.N. ”Loteria Română” S.A., direct sau prin interpuși la jocurile de noroc organizate de C.N. ”Loteria Română” S.A. precum și creditarea participanților la jocurile de noroc.
Site-ului Loteriei Române, bilete.loto.ro, poate fi accesat numai de pe teritoriul României.
Prin deschiderea unui cont de utilizator, prin înregistrarea, conectarea, utilizarea serviciilor, participarea la jocuri, acceptarea oricărui castig, un titular de cont înțelege pe deplin și este de acord:
- că a citit, a înțeles și că respectă regulamentul de organizare și administrare a jocurilor de tip loto tradițional
- că a citit, a înțeles și că respecta prezentele clauze și condiții.
O persoană care dorește să se înregistreze, garantează și declară că orice informație furnizată către C.N. ”Loteria Română” S.A. este adevărată și corectă.
Dacă persoana a fost înregistrată, C.N. ”Loteria Română” S.A. poate bloca contul de utilizator atunci când ia la cunoștință, prin orice modalitate, de faptul că persoana a furnizat informații false/nereale/neactualizate atunci când s-a înregistrat.
O persoană care solicită deschiderea unui cont de utilizator recunoaște și acceptă regulamentul de joc, termenii și condițiile specifice, precum și orice modificare viitoare posibilă a acestor reguli.
Se interzice deținătorilor de conturi de utilizatori pe site-ul Loteriei Române, bilete.loto.ro, să acorde acces la contul personal unei alte persoane sau unui minor.
Clienții/utilizatorii pot juca variante simple, variante combinate, scheme reduse, în funcție de specificul jocurilor, oferta și decizia C.N. „Loteria Română” S.A. Toate aceste posibilități de joc sunt tratate în amănunt și exemplificate în broșurile publicate de C.N. „Loteria Română” S.A. și puse la dispoziția clienților în punctele de vânzare autorizate și pe site-ul Loteriei Române, www.loto.ro. Mai multe bilete cu marcaje identice (numere selectate de client) pot fi jucate în cadrul aceleiași extrageri de către un client, pe răspunderea sa, acesta nefiind un motiv de restituire a prețului achitat.
Participarea la o anumită tragere loto se face numai până în ziua și ora stabilite de către C.N. ”Loteria Română” S.A. pentru închiderea jocurilor. După termenele stabilite, nu se mai pot juca bilete pentru tragerea loto respectivă.
Vor putea participa la joc, exclusiv, biletele validate.
Dacă un bilet loto nu a fost validat, acesta nu va participa la extragerea loto.
Un bilet nevalidat este un bilet pentru care plata a fost / sau nu confirmată, dar nu a fost încărcat în Sistemul Central SILOR.
Un bilet validat este un bilet cu plata confirmată, care a fost încărcat în Sistemul Central SILOR și a fost generat, cu cod de bare, în contul utilizatorului.
Sistemul Central SILOR este un sistem informatic al C.N.L.R. S.A. prin intermediul căruia se efectuează operațiunile de triere a tuturor biletelor jucate în agențiile loto, la parteneri sau pe site-ul propriu bilete.loto.ro.
1.2. Contul de utilizator
a) C.N. ”Loteria Română” S.A. gestionează datele personale sau de orice altă natură furnizate de clienți respectând prevederile legale în vigoare, inclusiv legislația privind protecția datelor cu caracter personal.
b) Pentru a putea utiliza serviciile oferite de site-ul C.N. ”Loteria Română” S.A., bilete.loto.ro, utilizatorul trebuie să deschidă un cont de utilizator prin înregistrarea pe website oferind următoarele date și informații:
● numele și prenumele complete conform actului de identitate;
● codul numeric personal (CNP), care la momentul înregistrării trebuie să confirme faptul că jucătorul are cel puțin 18 ani împliniți;
● data nașterii;
● adresa personală completă de domiciliu / reședință;
● adresa personală de email valabilă;
● parolă.
● număr de telefon.
c) Pentru a putea utiliza serviciile oferite de site-ul C.N. ”Loteria Română” S.A., bilete.loto.ro, utilizatorul poate să deschidă un cont de utilizator prin intermediul ROeID;
d) Prin înregistrarea unui cont de utilizator, persoana care solicită deschiderea contului declară expres că are 18 ani împliniți și este de acord să furnizeze orice dovadă care să ateste vârsta și este de acord să treacă prin orice fel de verificare în vederea verificării informațiilor furnizate în procesul de înregistrare. Orice cont poate fi suspendat, în orice moment, până când C.N. ”Loteria Română” S.A. primește informații considerate satisfăcătoare prin care să fie verificată vârsta deținătorului de cont.
e) O persoană care solicită un cont de utilizator recunoaște și acceptă următoarele:
● regulamentul de joc precum și orice modificare viitoare posibilă a acestuia;
● este reglementat prin:
1. regulamentul de joc, astfel cum este publicat în limba română;
2. orice dispoziții sau decizii luate de către autoritățile competente;
3. legea aplicabilă.
f) O persoană care deschide un cont de utilizator garantează și declară de asemenea:
●că nu este limitat sau constrâns în nici un fel;
●că nu acționează în numele altei persoane;
●că nu este angajat al Loteriei Române;
●că nu este inclusă în niciun registru sau bază de date de clienți autoexcluși și/sau indezirabili
●că nu depune bani prin metode de plată pe care nu este autorizat să le folosească;
●că nu desfășoară activități infracționale în care contul de utilizator creat pe site-ul Loteriei Române, bilete.loto.ro, este implicat direct sau indirect;
●că se asigură de faptul că utilizarea de către el a site-ului bilete.loto.ro și a serviciilor Loteriei Române este legală;
●că își menține actualizate detaliile contului de utilizator;
g) C.N. „Loteria Română” S.A. are dreptul ca în orice moment și la decizia proprie:
● să refuze deschiderea unui cont de utilizator și/sau să închidă sau să suspende un cont existent furnizând clientului și autorităților o decizie motivată în acest sens, însoțită de documente justificative acolo unde este cazul;
● să refuze tranzacții de plăți fără nici o explicație, cu anunțarea clientului;
● să solicite în orice moment documente și orice alte înscrisuri pentru a verifica identitatea titularului de cont, dreptul de a folosi o anumită metodă de plată precum și alte date și informații furnizate în orice fel de către deținătorul unui cont de utilizator. Pe parcursul investigațiilor de acest tip, conturile de utilizatori sau diferite facilități pot fi suspendate după caz.
● să suspende sau anuleze participarea unui deținător de cont de utilizator în cazul în care există suspiciuni de orice natură că un cont de utilizator este, a fost sau ar putea fi utilizat pentru practici frauduloase sau necinstite.
● să suspende sau anuleze participarea unui deținător de cont de utilizator dacă se constată că utilizatorul contului a folosit, a utilizat sau a încercat să utilizeze orice fel de sistem (hardware sau software, dar fără a se limita la acestea) în scopul de a altera programele informatice sau participarea la jocurile loto prin intermediul site-ului bilete.loto.ro.
● să blocheze un cont dacă se identifică erori în operarea și/sau gestionarea acestuia.
h) Fiecare client poate deține un singur cont de utilizator. În cazul în care sunt identificate mai multe conturi ca fiind ale unui singur client, C.N. „Loteria Română” S.A. își rezervă dreptul de a le suspenda / închide și/sau a le trata ca un singur cont conform propriei decizii.
i) C.N. „Loteria Română” S.A. poate închide conturile de utilizator din următoarele motive:
● dacă se solicită de către autoritățile competente, poliție, prin sentință judecătorească
● dacă utilizatorul/clientul utilizează site-ul în scopuri ilegale și / sau în mod fraudulos
● dacă utilizatorul/clientul a înșelat compania și/sau a obținut profituri în mod nedrept atunci, C.N. „Loteria Română” S.A. își rezervă dreptul de a recupera toate creanțele survenite din aceste procese
2. Încasarea contravalorii biletelor/plata câștigurilor
2.1 Încasarea contravalorii biletelor
a) Încasarea contravalorii biletului de joc se face doar prin intermediul unei instituții financiare sau al unui procesator de plăți.
b) Plata biletelor de joc, conform prețurilor afișate în cont, se va face de către utilizatori/clienți prin intermediul unui procesator de plăți.
c) Biletul electronic de joc va fi generat în contul utilizatorului, după completarea zonei de joc, confirmarea efectuării plății și incarcarea în Sistemul Central SILOR.
d) Utilizatorului trebuie să verifice marcajele pe cuponul electronic și conformitatea dintre numerele/opțiunile marcate înainte de a efectua plata biletului.
e) Dacă la validarea marcajelor, introduse prin completarea cuponului electronic a numerelor/opțiunilor alese/jucate de client, se detectează erori de marcare, acestea vor fi indicate utilizatorului prin mesaje pana la completarea/marcarea corecta a zonei/zonelor de joc.
f) Corectarea erorilor de completare/marcare a opțiunilor de joc este în sarcina și răspunderea utilizatorului.
g) Procedurile, condițiile, limitele, comisioanele, taxele, disponibilitatea și alte informații privind plățile pot fi diferite în funcție de perioade, precum și de instituția financiară care asigură procesarea tranzacțiilor electronice (încasări/plăți).
h) Utilizatorul are obligația de a furniza toate datele și informațiile necesare în vederea verificării identității și a datelor din contul de utilizator. Nefurnizarea informațiilor poate atrage după sine suspendarea contului.
i) Tranzacțiile efectuate de client pot avea drept scop doar achiziționarea de bilete electronice pentru participarea la jocurile oferite prin intermediul site-ului Loteriei Române, bilete.loto.ro.
j) Tranzacțiile pot fi efectuate doar de către titularul contului de utilizator, în persoană și/sau prin intermediul instrumentelor de plată personale.
k) În funcție de verificările efectuate asupra unui cont de utilizator sau în funcție de instrumentul de plată ales pot fi aplicate limite de tranzacție.
l) C.N. Loteria Română S.A. sau orice autoritate competentă poate să monitorizeze sau să examineze toate tranzacțiile și istoricul tranzacțiilor în scopul prevenirii spălării banilor sau a finanțării terorismului.
m)Pentru orice erori legate de plăți, utilizatorul/clientul înțelege că răspunderea revine integral procesatorului de plăți și nu C.N. „Loteria Română” S.A..
n) În situația în care plata a fost efectuată de către client, dar nu a fost confirmata cu succes de catre procesatorul de plati, biletul nu a fost validat și nu va participa la tragerile loto.
o) Clientul are posibilitatea de a solicita restituirea sumelor achitate pentru acele bilete care nu au participat la tragere în conformitate cu ”Regulamentul privind Organizarea si Administrarea jocurilor de tip Loto Traditional”.
p) Confirmarea efectuării plății transmisă de către procesator nu constituie bază legală pentru revendicarea câștigurilor.
2.2 Plata castigurilor
a) Plata câștigurilor se face doar prin intermediul unei instituții financiare sau al unui procesator de plăți.
b) Plata câștigurilor în limita a 100 lei inclusiv, se face doar către titularul contului de utilizator de pe care s-a achiziționat biletul și în același cont bancar din care s-a făcut plata biletelor.
c) Plata câștigurilor de peste 100 lei, aferente biletelor electronice jucate, se face prin intermediul unităților teritoriale sau a sediului central al C.N. „Loteria Română” S.A. conform prevederilor companiei.
d) În situația în care plata câstigurilor sub 100 lei nu a fost efectuata din diferite motive în contul bancar al clientului, plata se va putea realiza prin intermediul unităților teritoriale sau la sediul central al C.N. „Loteria Română” S.A.
e) În cazul în care pentru biletele susceptibile de a fi câștigătoare sunt necesare cercetări și expertize de specialitate, plata câștigurilor se va efectua numai după finalizarea acestor operațiuni.
f) Plata câștigurilor poate fi suspendată de C.N. „Loteria Română” S.A. numai în baza unei ordonanțe, rezoluții ori alt acte emise de organele de cercetare penală sau în baza unei încheieri pronunțată de instanța de judecată, înregistrată la sediul central al companiei. În aceste cazuri, încetarea suspendării plății și achitarea câștigurilor se face numai către persoana îndreptățită să ceară plata în baza unei hotărâri judecătorești rămasă definitivă ori a rezoluției dată de organul de cercetare penală rămasă definitivă.
g) Clienții care consideră că nu au primit câștigurile cuvenite sau au primit altele decât cele la care le dădeau dreptul biletele jucate, pot face contestații, în scris, pe email la adresa online@loto.ro, la Sucursalele Zonale sau sediul central al C.N. „Loteria Română” S.A., după caz, în termen de 30 de zile de la data tragerii loto.
h) Câștigurile obținute la tragerile loto organizate de C.N. „Loteria Română” S.A. sunt impozitate conform legislației în vigoare.
i) C.N. „Loteria Română” S.A. își rezervă dreptul de a atribui câștiguri în autoturisme, excursii, obiecte etc. fie în cadrul valorii unitare calculate a câștigurilor, fie în cadrul contravalorii tuturor câștigurilor obținute pe același bilet sau conform altor criterii care vor fi date publicității anterior tragerilor loto respective.
j) Când se constată cu probe concrete o tentativă de fraudă (pe circuitul operațional de la participare până la plata câștigurilor) sau orice altă neregulă, iar vinovații de săvârșirea acestor fapte vor răspunde conform legii și vor suporta eventualele despăgubiri materiale.
k) Informații suplimentare, privind rezultatele oficiale ale tragerilor loto și trierea și omologarea variantelor jucate se regăsesc accesând următorul link:
3. Angajarea răspunderii
a) În interpretarea termenilor și aplicarea condițiilor, în caz de dubiu, prevalează versiunea regulamentului de joc afișată pe site-ul Loteriei Române, www.loto.ro.
b) C.N. „Loteria Română” S.A. nu oferă consultanță juridică sau fiscală cu privire la taxe, impozite sau alte aspecte referitoare la reglementări din domeniul jocurilor de noroc și nu numai.
c) Titularul de cont nu va utiliza serviciile, nu va deschide, nu va utiliza sau reutiliza un cont de utilizator și nu va accepta un câstig în cazul în care nu înțelege pe deplin, nu acceptă, nu dorește să respecte regulamentul de joc, respectiv termenii și condițiile Loteriei Române, fără nici un fel de excepție, astfel cum pot fi acestea modificate din când în când.
d) C.N. „Loteria Română” S.A. nu acceptă și nu recunoaște nici un fel de răspundere pentru orice daună sau pierdere, directă sau indirectă, ca urmare a unor situații de genul celor de mai jos:
● folosirea unor instrumente de plată care nu aparțin titularului de cont;
● furnizarea de date incomplete sau incorecte către Loteria Română;
● acordarea accesului la contul de utilizator unui terț.
e) C.N. „Loteria Română” S.A. nu este responsabilă pentru protecția datelor și a aplicațiilor de pe dispozitivul propriu utilizat de client pentru accesarea contului de utilizator.
f) Protecția datelor personale și a datelor stocate pe dispozitivele proprii sunt responsabilitatea titularului de cont.
g) Conectarea și participarea la joc sunt responsabilitatea titularului contului de utilizator.
h) C.N. „Loteria Română” S.A. nu poate fi făcută răspunzătoare în nici un fel pentru situații, pierderi, daune, directe sau indirecte survenite în urma unor evenimente sau situații de genul:
● eroare, interpretare eronată, citire eronată, traducere eronată, greșeală de ortografie, citire incorectă, eroare de tranzacționare, deficiența tehnică, risc tehnic, eroare de înregistrare, eroare evidentă, anularea, pentru orice motiv, a unui joc, forța majoră și / sau orice alt eveniment similar;
● încălcarea regulilor;
● înțelegere secretă și/sau fapte penale;
● defecțiunile sistemului informatic al Loteriei Române sau ale unei părți a acestuia, întârzierile, pierderile sau omisiunile care rezultă din defecțiunile oricărui sistem de telecomunicații sau ale oricărui alt sistem de transmitere de date;
● riscuri și pierderi financiare, inclusiv, fără a se limita însă la acestea.
i) C.N. „Loteria Română” S.A. nu recunoaște și nu acceptă niciun fel de răspundere în cazul în care există o greșeală în conținutul notificărilor de orice natură sau în cazul în care titularul de cont nu primește notificările. Notificările sunt în beneficiul titularului de cont de utilizator.
j) Orice informație afișată pe site are rol informativ; C.N. „Loteria Română” S.A. și partenerii săi nu își asumă răspunderea pentru informații eronate, incomplete, inexacte, întârzieri în afișarea oricăror informații și nici pentru acțiuni ale titularului de cont rezultate din acestea.
k) C.N. „Loteria Română” S.A. nu răspunde în cazul în care participarea titularului de cont este întreruptă ca urmare a unei defecțiuni a sistemului de telecomunicații sau a sistemului informatic al clientului, care îl împiedică la finalizarea tranzacției.
l) C.N. „Loteria Română” S.A. nu răspunde în cazul în care achiziționarea biletelor electronice de către titularul de cont este întreruptă ca urmare a închiderii perioadei de joc și/sau defecțiuni ale platformei informatice.
m) Biletul electronic care nu conține codul de bare nu a fost confirmat de Sistemul Central și nu va participa la tragerile loto.
n) În situația în care biletele electronice de joc nu au fost importate în Sistemul Central înaintea realizării extragerii nu vor participa la tragerile loto.
4. Securitate
a) Clientul își alege la propria discreție o parolă conform standardelor noastre minime de securitate și un nume de utilizator care nu este folosit deja de un alt client. Clientului îi revine obligația de a nu dezvălui nici o informație personală, incluzând numele de utilizator sau parola către o altă persoană. În situația în care clientul constată că datele sale personale au fost dezvăluite unei terțe persoane are obligația de a contacta imediat C.N. „Loteria Română” S.A. și să modifice datele de autentificare și parola .
b) Orice comunicare, prin orice metodă poate fi stocată în evidențele Loteriei Române pentru scopuri statistice, pentru a îndeplini cerințele legale și pentru a putea răspunde prompt și corect solicitărilor clienților.
c) Clientul nu are dreptul să utilizeze o eroare sau o omisiune de pe site și/sau din aplicație și/sau din software-ul și/sau din serviciile puse la dispoziție. În cazul unei astfel de situații, clientul are următoarele obligații imediate:
● să nu profite de situația descoperită;
● să păstreze confidențialitatea asupra situației;
● să contacteze imediat și să informeze Loteria Română de situația survenită.
În cazul în care clauza de mai sus nu este respectată de client, atunci C.N. „Loteria Română” S.A.:
- poate cere despăgubiri pentru costurile survenite din eroare cât și pentru prejudiciile ulterioare;
- poate bloca contul utilizatorului în cauză.5.
5. Soluționarea Reclamațiilor
Reclamațiile cu privire la serviciile oferite se vor trimite prin email la adresa online@loto.ro sau se vor depune în format letric la registratura Sucursalelor Zonale/Punctelor de Lucru Județene arondate Sucursalelor Zonale sau a Sediului Central al C.N. ”Loteria Română” S.A. . Pentru a fi luate în considerare, reclamațiile vor cuprinde informațiile corecte și complete despre identitatea clientului, precum și detaliile relevante despre motivul reclamației. C.N. „Loteria Română” S.A. va răspunde reclamaţiilor în conformitate cu termenele stabilite de prevederile legale.
În cazul apariției unor situații care nu sunt prevăzute în “Termeni și Condiții” și ”Regulamentul de joc”, acestea se vor soluţiona în condiţiile cadrului normativ aplicabil.